Monday, October 17, 2011

saya bukan jenis marah 0rang!!


Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang..
kehidupan seharian di lalui dengan tabah & sabar..perkara semalam dilupakan & mulakan hidup baru di pagi hari yang baru & seterusnya.tapi kali ini keadaan yang begitu membuat aku marah & geram dalam diri ini.of coz setiap manusia ader masalah.but this problem manusia ini sangat PENTING DIRI SENDIRI.aku cuba untuk control keadaan ini,tapi kali ini selalu bagi M.U.k.A membuat aku mengeluarkan kata kesat..YA Allah ampunilah hamba mu ini.aku menghormati beliau sebab pangkat dia kakak dengan aku..sama baya dengan kakak aku kot.walaupun aku nie garang tapi sekejap sahaja marah nya tue.nanti cool down aku akan bercakap balik.seperti kejadian semalam,semahu-mahu nya aku mahu tampar ja muka si polan nie depan orang ramai.tapi aku pikir macam-macam.

situasi 1 :
si polan itu bergaduh dengan adiknya.dekat sejam jugak la diorang gaduh.lastly aku terpaksa masuk campur untuk mendiamkan keadaan..dengan keadaan yang agak tegang..

aku : eh kamu tue si polan beralah lah sikit dengan adik kamu tue.dah tahu adik 
         kamu tue berangin.jangan dilawan-lawan kan..dengan slumber aku s0und..
         ayat last aku cakap per 'B...H' ,macam perangai budak-budak...

situasi 2 :
semalam kitaorg g pasar raya sebab barang umah abis..dengan slumber kat pasar raya tue dia cakap mahu beli iron board.coz iron board di rumah sudah patah,aku pun ok ja la..ikut sahaja la si polan tue untuk ambil iron board itu..sampai ja di kaunter..

aku : sapa mahu bayar nie..
si polan : kamu la bayar kan..
aku: dalam hati la kan.. 'eh pompuan nie bukan ader doit lebih ka beli barang rumah tadi' 
sampai sahaja di rumah.aku soalkan si polan nie..tapi tue tx per la..aku sahaja yang tahu..errmmm..

moralnya : setiap perbuatan akan dapat balasan setimpalnya..aku redha ko buat aku macam nie..

No comments:

Post a Comment