Friday, October 14, 2011

ll F.R.I.D.A.Y ll

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang...

alhamdulillah dapat meneruskan perjalanan dari sehari ke sehari..amin

Pepagi Jumaat hari ini my mood ok la sikit..uhuhu..pagi2 dah buka blog membaca..dan membaca AlQuran..di internet..bertekad mahu khatam AlQuran sampai ujung tahun ini..insya allah.. :)

  1. membaca blog ini jangan mencari kesempurnaan ..memang tidak perlu mencari yang sempurna..sebab aku pun bukan sempurna mana..aku pun masih mengagau dengan kehidupan ini..sanggup mengharungi bersama dengan aku..tapi adakah akan bertemu lagi??subhanallah itu semua rancangan tuhan..aku redha..“…aku tidak mencari yang terlalu sempurna, tetapi cukup bagiku yang sentiasa belajar untuk menyempurnakan imannya..”
  2. dan yang ke-2 ini blog nya..pengubat hati sedih. ya memang aku sedih..walaupun dah berbulan tapi hati tidak dapat tipu..astarfirullahalazim..rindu jangan la cakap.semua ada,setiap saat,minit & masa..hurrrmmmm.. :( 
             Orang kata , semakin banyak kau beriman.. 
                    ”Kau akn diuji terus bertubi-tubi..”
            Orang kata , semakin banyak kau berbuat baik.. 
                                ”Kau akn terus berdepan dengan  masalah
            Ini semua benar.. Menjadi org yg baik bukan senang..
            Sebab itu.. ia terus ” Diuji supaya menjadi baik..”

           ” la yukallifullahu nafsan illa wus’aha!”



“Pergilah pada hambaku lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya.”

                                                                              (HR. Thabrani dari Abu Umamah)

Abu Said dan Abu Hurairah r.a. meriwayatkan bahawa Nabi SAW. bersabda:
“Seorang muslim yang ditimpa penderitaan, kegundahan, kesedihan, kesakitan, gangguan, dan kerisauan, bahkan hanya terkena duri sekalipun, semuanya itu merupakan kafarat (penebus) dari dosa-dosanya.”
                                                                                           (H.R. Bukhari dan Muslim)


No comments:

Post a Comment