Tuesday, March 15, 2011

m0od...mo0d..m0od.. :'(

actually saya terasa sangat dengan keadaan sebegini...
*keadaan sebegini..biar lah Rahsia yer..
manusia ini tidak semestinya sempurna..seperti saya jugak..saya pun tidak sempurna jugak..saya hanya insan biasa dimata sesiapa sahaja..tp keadaan ini membuatkan aku tersentap seketika..eeerrmmm..dengan sepantas kilatnya airmata saya mengalir..saya redha sahaja la kalau benda nie hendak berlaku..allah s.w.t. itu maha adil...I hope that this will be plannedafter properly..insya Allah...

*pict ini time bet0i2 muka tersentap...& tengah memikirkan nya..macam mana caranya..apa2 pun saya pun ader hak jugak...

saya hnya mampu bersabar dengan keadaan sekeliling...

maafkan saya jikalau saya banyak menyusahkan kawan sekeliling..
saya pun insan biasa..saya tidak sesempurna nya..


Kita seringkali mendengar, "manusia tidak pernah lari dari buat kesilapan", untuk kita sentiasa akui bahawa setiap orang mengaku ketidak sempurnaan dirinya.

Frasa itu juga mengajar kita bahawa "manusia belajar melalui kesilapan", walaupun yang membuat kesilapan itu daripada orang yang lain.

Adakalanya kita rasa sakit hati atas perbuatan seseorang itu. Mungkin sakitnya hati itu tidak dirasai oleh orang yang menyakiti. Mungkin juga dia disakiti.

Namun kita tidak sedar bahawa dia mungkin pernah mengajar kita erti kehidupan lebih banyak dari apa yang dia sakitkan hati kita. Mengapakah kita terlalu keras hati sehingga terlalu mahal harga kemaafan kita?

Tak mahu bertanya sapa, tak mahu mendekati, tak mahu dan tak mahu.
Kerana mungkin kita terlalu sayangkan hati kita? Kuat merajuk? Mungkin?


"Sesungguhnya orang-orang yang beriman itu bersaudara. Sebab itu damaikanlah (perbaikilah hubungan) antara kedua saudaramu itu dan takutlah terhadap Allah, supaya kamu mendapat rahmat." - [Al-Hujurat : 10]

No comments:

Post a Comment